Saturday, December 10, 2011

Te lief!

Dochterlief loopt alle dagen zingend door het huis (van wie zou ze dat toch hebben?) en blèrt dan van alles mee, de Sinterklaasliedjes vliegen je hier nog steeds om de oren, maar ook de Christelijke liedjes zijn van de partij. Allerlei nieuwe aangeleerde liedjes op school worden ten gehore gebracht en dochter laat dus 's morgens als ze wakker is meteen horen waar ze dankbaar voor is:

Dank u Heer voor deze morgen,
voor een hele nieuwe dag,
dat U weer voor mij wilt zorgen
en dat ik weer spelen mag.

Maar ook het Kanjerlied schalt door het huis (en ook door de winkels vanmiddag toen we gingen shoppen):

We zijn de kanjertijgers,
wij helpen iedereen,
we spelen niet de baas
en we zijn niet vaak alleen.

Wij zijn de konijnen,
we zijn voor niemand bang,
we verstoppen ons niet meer,
wat vind je daar nu van?

Maar ook de liedjes die papa en mama leuk vinden worden (fonetisch) meegezongen. Leuk zo'n muzikaal kind.

En 's avonds wordt de dag traditiegetrouw afgesloten met:

Heer, wij gaan nu weer naar bed toe,
want de dag is weer voorbij,
maar ik wil U eerst nog bedanken:
U was weer zo goed voor mij.
En U heeft mij weer gegeven
alles wat ik nodig had:
eten, drinken, kleren en speelgoed
en nog heel veel meer dan dat, amen.

No comments: