Monday, March 06, 2006

Wake up!

Vanmorgen moest ik wakker worden om kwart over 7. Op zich geen verkeerde tijd. Als ik het rolgordijn omhoog doe merk ik dat het hele raam is volgesneeuwd! Ik loop naar het balkon en gooi de gordijnen open. Ik zie grote witte vlokken van ongeveer 4 centimeter naar beneden komen dwarrelen en ze vallen neer op een witte ondergrond van ongeveer al 7 centimeter. Ongelooflijk! Ik weet niet wat ik zie. Geweldig de witte wereld om me heen, ik kan er enorm van genieten! Ik ben zo blij met de sneeuw!

Wanneer ik de deur uitloop merk ik dat de sneeuw is opgehouden te vallen. Ik pak de fiets en droog mijn zadel af. Ik loop de straat op en twijfel even of ik zal gaan lopen, maar ik stap toch op de fiets en waag het erop! Overal op de weg is het één grote ijsbaan. Auto's hebben de sneeuwlaag op verschillende plekken helemaal fijngeperst waardoor er een ijslaag op het wegdek is ontstaan. De hele weg naar school hoop ik dat ik niet onderuit ga of hoef te remmen. Hier en daar glibber ik heen en weer en bij de kruising durf ik niet te remmen en rij door zonder voorrang te hebben, maar ja wie ziet de haaientanden onder de sneeuw :). Op school gekomen ben ik bijna de eerste die aankomt. Veel te vroeg! Maar aan de andere kant andere leerkrachten kwamen respectievelijk om kwart over 9, kwart over 10 en kwart over 11 aan op school. Oorzaak: file! Dus wat is dan erger? Maar goed ik ben nog steeds blij met sneeuw! Sneeuw Rules!

1 comment:

Yo said...

Ik zal maar niet zeggen hoeveel we hier hebben.. haha