Thursday, February 16, 2006

Bang? Voor wat dan?

Ik kwam er toen ik naar huis reed achter dat ik ergens bang voor ben, of nou ja angst voor heb, en dat het eigenlijk helemaal niet logisch is voor mij als persoon om daar angst voor te hebben. Volg je het nog?

Ik heb in het eerste jaar van de SPW-opleiding deel uitgemaakt van een toneelstuk dat we op moesten voeren op een kamp voor alle eerste-jaars-SPW-ers. Daarin werd gedanst, geacteerd, gesproken en gezongen. Ik maakte deel uit van de dansgroep die in het toneelstuk een belangrijke rol had. We hebben twee liedjes helemaal uitgedanst. Ik was enorm trots op mezelf omdat het lukte. Maar niet trots omdat ik het durfde, want dat was heel het punt niet. En nu zit ik te freaken over dansen in public. Waarom? Zelfs op de MAVO bij een schoolfeest kon ik me niet drukmaken over dansen in het openbaar. Ik kon me zelfs helemaal laten gaan. Waarom heb ik dan nu zo'n fobie? Misschien omdat ik ergens toch een beschadiging heb opgelopen. Misschien omdat ik ergens toch niet zeker ben van mezelf. Misschien omdat ik het beter zou willen kunnen dan dat ik het nu kan. Misschien zit het wel gewoon tussen mijn oren en als ik denk tijdens het dansen aan die keren dat het goed ging, gaat het dan ook goed. Ik ga het gewoon proberen! Ik ben er klaar voor!

No comments: