Monday, February 06, 2006

Huurcontract..

Vandaag hebben we een nieuw huurcontract gekregen omdat onze onderburen het huis overkopen van de verhuurder. Ik ben eens gaan lezen en ik was wel erg benieuwd naar wat er nou in zou staan. Ik heb wel een paar vraagjes, bv. waarom zouden de huurders ervoor moeten zorgen dat de schoorstenen worden geveegd? Dat is meer iets om te regelen voor de verhuurder haha. En wat is domicillie? Ik heb het inmiddels opgezocht, maar het was een erg ingewikkelde zin waar dit woord in stond, dus zelfs uit de context kon ik het niet opmaken. Wel interessant om te lezen hoe mensen zouden willen dat je je gedraagt. Het is een heel goed en degelijk contract, met logische regels en best nog wel vrij. Zo mogen we nu wel mensen laten logeren (niet dat we dat eerder niet deden haha) maar das nu iig legaal. Alleen mogen we niet uitbreiden... (dus helaas Arnoud en Roald, jullie kunnen hier niet komen wonen! :) wat jammer nou he?). We moeten de boel weer in de oorspronkelijke staat afleveren als we de kamer verlaten, dat betekent dat we deze bloemen moeten laten staan, en de door mij geschilderde bloemen wit moeten maken haha! Het is de bedoeling dat we zelf de boel sauzen en witten en doen, etc. Maar dan vraag ik mij af, hoe zit dat met de buitenboel? Nou ja, zo zijn er wat vraagjes die ik heb en wie weet heeft Jeroen er nog wel meer, dan kunnen we gezellig om de tafel gaan zitten met de onderbuurtjes hihi.

No comments: